Morgenstond

Een vroege maandagochtend voor mij want om half negen zitten wij al op het ministerie van VROM om te overleggen met de ministers Dekker, Peijs en staatssecretaris van Geel over luchtkwaliteit. Voor mij is dat ministerie dichtbij; je zal maar in Enschede of Houten wonen zoals andere delegatieleden, oef. Het is een nuttig overleg. De rest van de dag is gevuld met stafoverleggen; met mijn eigen staf, met Verkeer, met de binnenstad, met milieu en parkeren, nogmaals met de binnenstad maar dan anders, met de Binckhorst etc. En zo is de maandag weer gevuld. Vanavond is er fractievergadering van de VVD, tussen de middag is de lunch met de VVD en het avondeten is met AH en KFC boven de postmap.

11 gedachten over “Morgenstond

  1. www.denhaagtekijk.nl

    En wat had dat overleg nou voor zin?
    Volgens dat kaartje met die “beloften” voor 2010 verandert er boven Den Haag helemaal niets.

    Dus bij deze een vriendelijk verzoek eens op xc3xb3nze weblog te kijken bij die ellende aan de Loosduinseweg en een mogelijke oplossing welke wij aandragen.
    Wellicht iets om toch eens serieus naar te kijken.

    Groet Frans

    http://denhaagtekijk.library-blogs.net/

  2. Robert

    Groningen is een nog veel ‘ergere’ uithoek!?
    Dat valt toch ook wel mee? Er gaat natuurlijk niets boven de fiets in Den Haag, maar met de trein ben je er ook (nog steeds) zo.

  3. Pieter

    Hoi PP, zeker weten. gefrituurde kip voor de lekker en van AH yoghurt en zakjes wortel/komkommer of salade met geitenkaasje. Dus best wel vitamines en gezond!

  4. Pieter

    Het had veel zin want het ging over het salderingsgebied, de stemmingen in het EP van eind september, en het pakket van (rijks)maatregelen om de lucht te saneren. In de begroting is daarvoor boven de 900 miljoen, 150 extra uitgetrokken om maatreglen te financieren zodat de lucht schoner wordt en de economie doordraait.
    http://www.vrom.nl/pagina.html?id=24340

    Ik heb de site bekeken. Ik ga inderdaad zeggen dat dit op mij overkomt als een erg lastig te realiseren variant. Ten eerste ontbreekt de ruimte ter plaatse om dit aan te leggen zonder huizen te slopen. Het Engelse kruispunt lijkt me zeker 100 bij 100 meter groot!

  5. Frans

    Beste Meneer van Woensel.
    Het is ook helemaal niet de bedoeling dat u die variant zomaar over neemt en dan kijkt of het wel past in de beschikbare ruimte.

    Elke situatie heeft zijn eigen problematiek.
    Dat bedoelden we nou met verstarde planologen, het idee is juist bedoeld om de geest te prikkelen.

    Hier alvast een eenvoudige voorzet in Excel van onze geprikkelde geesten.

    http://www.denhaagtekijk.nl/zeven_voorbeeld1.htm

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Groet Frans

  6. Pieter

    Beste Frans, dank voor het excell-bestand. Het zijn drie rotondes achter elkaar begrijp ik.
    Het prikkelt zeker de geest en de verbeelding. Maar waarom zou dat nou beter werken?
    Het verkeer komt 7 kanten!
    (nog afgezien van de trams).

  7. Frans

    Beste Pieter, ten eerste bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om naar onze hersenspinsels te kijken.
    Het zou beter kunnen werken omdat er gewoon geen stoplichten zijn en die tram kan gewoon door, die heeft voorrang, dus gewoon een beetje opletten als verkeersdeelnemer.
    Als men de moeite neemt om het idee en kans te geven en wat varianten uit te werken, zou het misschien toch wat kunnen worden.
    Nu is het echt hopeloos met die verkeersafwikkeling.
    En natuurlijk is het geen sinecure, maar het was bedoeld om anders te gaan denken en het probleem met een andere kijk proberen op te kunnen lossen. Misschien moet je gewoon voor elke “arm” een rotonde leggen.
    Alles heeft zijn voors en zijn tegens.
    Het model met de drie rotondes was alleen maar bedoeld om aan te geven dat je niet persxc3xa9 die zelfde situatie hoeft te maken.
    We hopen dat we genoeg respons krijgen van het publiek, we zullen die resultaten ook publiceren. Dus we wachten af.

Reacties zijn gesloten.