Damsterdiep

Eerst heb ik overleg met mijn staf voordat de directeur van DZH langs komt. Ik ben sinds enkele maanden geen commissaris meer van het Duinwaterbedrijf en Piet Jonker komt langs voor een soort afscheidsgesprek. Ik krijg een mooie replica van de monumentale watertoren in Scheveningen. Verder praat ik met de gemeentelijke lobbyist en heb ik een vergadering van de stuurgroep Spuikwartier. Met onder meer Jan Brink, brengt een deel van de raadscommissie een bezoek aan de verkeersmanagementcentrale om ons te laten bijpraten over onder andere verkeerslichten, dynamisch verkeersmanagement en groene golven.


De Haagse verkeersmanagementcentrale met links de camerabeelden waarmee het verkeer wordt gemonitord en rechts het detectiesysteem op de snelweg

Marjo van Dijken stopt als parlementarixc3xabr en ik bezoek haar afscheidsreceptie. Jammer dat ze niet hoger op de PvdA-lijst stond en geen tweede termijn krijgt. De receptie is meteen een Martinistad-rexc3xbcnie met vele oude bekenden zoals Tjerk Bruinsma, Sebo Gankema, Jacqueline Kinds, Johan Remkes, Max van den Berg (ja, die van dat verkeersplan uit xe2x80x9977), Annie Tak enz. Nog meer Grxc3xb8n vandaag: via de GIC lees ik over de ambitieuze plannen voor het Groninger Damsterdiep en ik bewonder de video-impressie. Aan de rand van de binnenstad wordt een zeer markant gebouw en een grote parkeergarage toegevoegd.

Vanavond is er raadsvergadering. Na een gezonde avondmaaltijd van AH en KFC ga ik naar het afscheid van raadslid Tineke van Nimwegen. Er staat maar een punt op de agenda namelijk het raadsvoorstel xe2x80x98zwaar verkeerxe2x80x99 inclusief het onderzoek naar het instellen van een milieuzone (het weren van vieze en zware vrachtwagens). Dit voorstel wordt unaniem aangenomen. Gelukkig duurt de raadsvergadering niet tot 2 uur xe2x80x98s nachts zoals was aangekondigd op het Politiek Portaal.