Never a dull moment

Een enerverende dag! Behalve een overleg over een ander onderwerp staat de gehele dag in het teken van het artikel van de Volkskrant over RandstadRail. Op zoxe2x80x99n dag gebeurt er erg veel: talrijke telefoontjes, overlegjes, concepten, stukken, mails, bilateraaltjes, mensen die in en uit lopen. Met andere woorden veel activiteit en energie. xe2x80x99s Middags komen alle betrokkenen bij RandstadRail bijeen en gaat er later op de dag een persverklaring uit. En oh ja, voor NOVA geef ik een korte en ludieke reactie op het aanstaande vertrek van minister Peijs naar Zeeland. Erg jammer dat Karla vertrekt, een pracht van een minister.

9 gedachten over “Never a dull moment

  1. G.

    Ben ik toch zeer benieuwd wat uw mening is over het artikel uit de Volkskrant. Er wordt hier toch een stukje ongezouten kritiek geleverd op het bestuur achter Randstadrail.

  2. G.

    Ok, eerlijk. Al vind ik het persbericht niet compleet. Bijvoorbeeld de zin: “Gedurende de eerste twee weken van het proefbedrijf is de veiligheid getest en zijn er storingen geconstateerd xc3xa9n verholpen.”
    Dan komt bij mij de vraag naar boven borrelen: hoeveel storingen geconstateerd en hoeveel ervan zijn opgelost?

    Maar laat ik de eerste vraag anders stellen:
    Kunt u het inkomen dat er kritiek van deze aard geleverd wordt op de organisatie Randstadrail?

  3. Pieter

    Ik kan me voorstellen dat deze vraag bij jou opborrelt en ongetwijfeld zal ook dit aspect onderwerp van onderzoek zijn (IVW, externe evaluatie SHG of OVV). Maar ik ga niet vooruitlopen op die uitkomsten.

    Het kan mij inkomen dat er kritiek van die aard wordt geleverd op RR. Er mag ook kritiek of kritische vragen zijn. Niet in de laatste plaats omdat veel OV-reizigers worden getroffen door het uitvallen van RR.

  4. G.

    En ik maak graag gebruik van de mogelijkheid een kritische noot te kraken.
    Inmiddels kunnen we gaan splitsen in twee onderwerpen:

    1… die storingen waar we hier over spreken zijn storingen die tijdens de testperiode (eind zomer) zijn opgetreden. Die uitkomsten zijn toch allang bekend mag ik hopen?
    Ik mag tenmiste hopen dat u zich als verantwoordelijke op de hoogte heeft laten brengen van de vorderingen en tegenslagen op het spoortraject voordat u uw fiat heeft gegeven voor de start van de exploitatie?

    2… U begrijpt dat er kritiek geuit wordt en dat er veel OV reizigers gedupeerd zijn door alle vertagingen. Wat mij dan verbaast is dat u geen oor heeft voor alle partijen die hier over hebben geklaagd en er nu toch weer betaald moet worden voor het vervoer. Dat is toch de minste handreiking die u had kunnen doen naar al die mensen die met gemiddeld genomen een dubbele reistijd zitten.

  5. G.

    Erg jammer dat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen op m’n laatste bericht van 30 januari. Misschien kwam de hint niet over door gebrek aan vraagtekens maar een reactie zou toch zeer op prijs gesteld worden…

  6. Pieter

    Ik heb een tijdje nagedacht over ik een reactie moest geven op jouw bijdrage (en nog een andere). Het lijkt me toch niet verstandig omdat nu te doen. Naast de mededelingen aan de volksvertegenwoordiging en aan de pers moet ik niet via een derde kanaal nogmaals diep en inhoudelijk op de materie ingaan.
    Over het dossier RandstadRail is veel te doen. Er lopen tal van onderzoeken. Het is verstandig daarop te wachten.

  7. G.

    Ik kan ook vragen deze vraag door de pers te laten stellen maar ik heb het vermoeden dat zij hetzelfde antwoord zullen krijgen.

    Maar het feit dat er geen bevestiging komt op de vraag of alle destijds gevonden problemen ook opgelost zijn geeft mij te denken.
    Ik hoop dat de uitkomsten van alle lopende onderzoeken hier uitsluitsel over kunnen geven. Is er enig zicht op wanneer deze uitslagen bekend zijn?

    Daarnaast stond er nog een statement in mijn voorgaand bericht dat geen deel van het onderzoek uitmaakt: het weer betalen voor het vervoer en de handreiking aan de reiziger.

Reacties zijn gesloten.