Camper

Na het clusteroverleg heb ik het wethouderspreekuur met een tweetal afspraken. Beiden gaan over een bouwplan dat dreigt te stagneren. Verder heb ik het stafoverleg Ruimtelijke Ordening en ik ga luisteren naar Ed Nijpels. xe2x80x99s Middags fiets ik naar Leiden-Noord voor de opening van het informatiecentrum. Leiden-Noord is volop in ontwikkeling en dat betekent ook veel bouwactiviteiten en (verkeers)overlast de komende tijd.

Daarom openen Marion van Dongen en ik het eerste infopunt. Het punt is gevestigd in het informatiecentrum van Nieuw Leyden. Hier kan iedereen terecht voor nieuws uit de wijk, achtergrondinformatie over lopende projecten en vragen. Ook op andere plekken in de wijk zoals in buurtcentrum xe2x80x99t Spoortje worden informatieschermen geplaatst. En er wordt nog gewerkt aan het inzetten van andere communicatiemiddelen. Gezien de bouwplannen xc3xa8n de geplande wegwerkzaamheden aan de Willem de Zwijgerlaan in de komende jaren is dat hoog noodzakelijk!

Met goede communicatie ontstaat meer begrip voor overlast en kan verkeershinder worden voorkomen omdat automobilisten ermee rekening kunnen houden.

Op het Stadhuisplein staat een camper. Waarschijnlijk moet iemand daar noodgedwongen de komende dagen gaan overnachten in verband met een verbouwing. Achter de voorruit zit namelijk een brief dat tot en met vrijdag deze camper daar staat in verband met het TV-programma xe2x80x9cHelp, mijn man is klusserxe2x80x9dxe2x80xa6

