Ster

Na het clusteroverleg breng ik een werkbezoek aan de afdeling Handhaving waar ik mij nader laat informeren over hun dagelijkse gang van zaken. Interessant om de verhalen te horen uit de praktijk. Bijna dagelijks krijg ik een tekenboek van hen met allerlei handhavingsbesluiten. Dit soort gesprekken voegen veel toe. Aansluitend heb ik een bespreking over een binnenstedelijk vastgoedcomplex, onder andere met Jan-Jaap een overleg over de Leidse lobby-agenda en het stafoverleg Leiden-Noord/Zuidwest.

Aan het einde van de middag maak ik kennis met de secretaris en de voorzitter van de bestuurlijke werkgroep zijnde Ton van der Ham vanuit het IPO en John Jorritsma, CdK te Friesland. De VNG heeft mij namelijk gevraagd zitting te nemen in de bestuurlijke werkgroep "Uitvoeringsstrategie advies Taskforce (Her)ontwikkeling Bedrijventerreinen". Die Taskforce onder leiding van Peter Noordanus heeft vorig jaar een rapport uitgebracht waarop de VNG eind vorig jaar enigzins kritisch heeft gereageerd en in de Kabinetsreactie is een uitvoeringsstrategie naar aanleiding van dat rapport aangekondigd.
Hiervoor is een bestuurlijke werkgroep in het leven geroepen met daaronder een kerngroep en een buitenschil met onder andere ontwikkelaars. In de bestuurlijke werkgroep zit de provincies (Van Dijk en Moons), gemeenten (Visser, directeur van het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam en ondergetekende) en VROM en EZ. Allez, we gaan ermee maar eens aan het werk.

Verder is mijn mobiel kapot. In het scherm zit een grote ster. Dat heeft voordelen (geen sms, geen telefoon, geen mail) maar lastig is het wel. Bibi regelt voor mij een nieuwe.

2 gedachten over “Ster

  1. Erik Roest

    Allez??? Gaan we Vlaams praten? Blijkbaar zijn de invloeden van Zeeuwsch Vlaanderen al in Leiden merkbaar. Maar ga bedrijventerreinen aub niet op zijn Vlaams aanpakken. Want RO is niet de beste kant van Belgie….

    Groet,

    Reservebelg

  2. Pieter

    Er wordt misschien wel meer gebouwd in Belgie maar of het inderdaad zou veel fraaier is en strakker georganiseerd? Ik waag het te betwijfelen. De Zuidelijke Nederlanden zijn wel erg mooi en voor toeristen een bezoekje waard, zoals Brugge, Sluis en Gent. Het zijn historische binnensteden en daar hou ik wel van. Dat wist de reserve-belg waarschijnlijk zelf ook al ;-).

Reacties zijn gesloten.