Castellum

Na het clusteroverleg komt een raadslid buurten en nadat ik papier heb weggewerkt en een interview aan RTV West heb gegeven over de Willem de Zwijgerlaan, pak ik de trein naar Alphen aan de Rijn. Zo kan ik mijn eerste kennismaking met deze stad combineren met een bezoek aan een regionaal vastgoedcongres in het Castellum.

3 gedachten over “Castellum

  1. G Wolbersen

    U schrijft in de krant dat het wel mee valt met de woningnood en de wachtlijsten. Daar ben ik het toch niet mee eens. Mijn dochter staat al 5 jaar ingeschreven bij woonzicht.nl
    Ze klikt elke week trouw 3 woningen aan al 5 jaar lang dus en ze heeft nog nooit hoger gestaan dan nummer 22.
    Het is een slecht systeem, vroeger was het heel wat beter, wie het eerst komt eerst maalt.
    Ik zou hier best wel een reactie van U op willen hebben.
    M.vr.gr.

  2. Pieter

    Dank voor uw reactie. Ik ken natuurlijk de individuele kenmerken niet maar in algemene zin reageer ik graag. Het klopt dat soms personen lang moeten wachten. Dat hangt samen met de woonwens, het aanbod, de opgebouwde inschrijfwaarde etc. Zeker voor starters is soms een hard gelag want hun wachttijd is erg lang. Dat hing samen met een overgangsregeling uit het verleden. De regio heeft een aantal maatregelen genomen om de wachttijd voor starters te beperken met bijvoorbeeld contigenten etc
    (zie http://www.woonzicht.nl/smartsite.dws?id=741). Het bijbouwen van woningen in de stad, het openstellen van de regionale woningmarkt (door bijvoorbeeld woonzicht) en anderszins nemen van maatregelen die de doorstroming bevorderen, helpen daarbij. Ik hoop dat uw dochter niettemin snel een woning kan vinden die past bij haar woonwens.

  3. G.Wolbersen

    Dank U alsnog voor Uw reactie. Ik wordt er helaas niet veel wijzer van. Het systeem is niet goed.
    Vroeger was het wie het eerst komt het eerst maalt, was heel wat beter.
    Bovendien stelt mijn dochter al bijna geen eisen, als je dat doet kom,je helemaal niet aan de bak.

    M.vr.gr. G.Wolbersen

Reacties zijn gesloten.