Woningverkoop

Nou ben ik in mijn entry van gisteren nog vergeten te melden dat ik een mail van Jeroen Maters had gekregen met het nieuws dat Peter Zumthor de Pritzker Prize heeft gewonnen, een zeer prestigieuze architectuurprijs. Zumthor is op weinig plekken in de wereld actief met bouwprojecten maar wel in Leiden, namelijk in de Meelfabriek. Ik stuur hem een felicitatiebrief. Verder bel ik met de voorzitter van een Leids fonds, komt een inwoner van de Merenwijk nogmaals op bezoek in verband met een dakkapel, en maak ik kennis met een nieuwe afdelingsmanager Henk Wolfs. Daarna bezoek ik de perslunch in verband met de start van de verkoop van de woningen op het Groenoord-terrein. De eerste woningen, bijna 50 waterwoningen, gaan in de verkoop.

Onder het motto xe2x80x9cVan Hallen naar Huizenxe2x80x9d worden in fases ongeveer 500 woningen gebouwd door Ymere en PFC2. Ik ben benieuwd hoe de verkoop gaat verlopen in deze tijden. Aan de andere kant zijn huizen met een tuin voor gezinnen een schaars goed in onze stad. Aan het einde van de middag heb ik mijn periodieke overleg met concerndirecteur Cees Vermeer en later met zijn collega Rien Nagtegaal en tussendoor een bespreking van de inspraakreacties op het programma Binnenstad.

