Hoorzitting

Deze speciale dag begin ik natuurlijk met het in de bloemen zetten van Bibi. Daarna komen de corporatiedirecteuren langs om te praten over de prestatieafspraken, is er clusteroverleg, bespreek ik claims in verband met de Perspectiefnota, en komt Cees van Duijn met drie mensen langs om te praten over NVG en stukkies grond. xe2x80x99s Middags heb ik stafoverleg Leiden-Noord/Zuid-West en daarna fiets ik naar de Mauritsstraat. Onder het motto xe2x80x98wethouder op de theexe2x80x99 bezoek ik regelmatig actieve personen in Leiden-Noord; vandaag bewoners/bestuursleden uit Noorderkwartier-West.

We maken een wandeling en ondertussen laat ik me informeren door de bewoners over het reilen en zeilen bij hen in de buurt. En dit alles onder redelijk weer. De leefbaarheid, zwerfafval, bouwactiviteiten in de buurt, erkenning van de buurtvereniging en de parkeerdruk worden onder de aandacht gebracht. Ze willen heel graag een blauwe zone. Een buurtbewoonster meldt vanaf haar balkon dat het een verademing is dat de brug tussen de Tweelingstraat en de Maresingel buiten gebruik is. Ze kan eindelijk weer haar auto parkeren in de straat. Normaal parkeren namelijk veel mensen hun auto boven de Maresingel, net buiten het betaald parkeren-gebied, en lopen dan via de brug de binnenstad in.

Af en toe mag je zondigen en dus geniet ik van een deels gezonde maaltijd van de Mac boven mijn stukken alvorens ik de Lorentzhof bezoek want de raadscommissie R&B vergadert op locatie. Het bestemmingsplan Zuidelijke Schil wordt binnenkort vastgesteld door de raad en daarom biedt de raadscommissie de mogelijkheid om in te spreken op het bestemmingsplan.

2 gedachten over “Hoorzitting

Reacties zijn gesloten.