Grond

Na het clusteroverleg komen twee leden van het moskeebestuur langs om te praten over de grondaankoop. Vervolgens is er de stuurgroep ROC en dan heb ik een voorbereidend overleg in verband met de volgende vergadering van de Bestuurlijke Werkgroep Uitvoeringsstrategie Bedrijventerreinen. De laatste afspraak vandaag heb ik samen met Marc en een sportclub uit Zuid-West. Ik heb nog geen IBS-aanvragen gehad in mijn dienst.

2 gedachten over “Grond

  1. Wybo Mentink

    Beste wethouder,

    Ik volg uw blog al een tijdje om de uitspraak “wethouder Van Woensel is een aanwinst voor de Sleutelstad” beter te kunnen onderbouwen. Ik vind het wel verademend dat u meer bestuurder dan politicus bent. Ik kan me namelijk geen enkele politiek-getinte uitspraak van u voor de geest halen: het is lekker rustig in onze provinciestad en het is maar goed dat we geen bruggenbouwers als Tariq Ramadan in Leiden nodig hebben.

    Nog een paar losse opmerkingen:
    – het overvloedige gebruik van afkortingen, zit daar een speciale bedoeling achter?
    – wilt u de burgemeester eens discreet aanmoedigen zich iets meer onder de gewone Leidenaren te begeven, waarom zou je je beperken tot slechts een(1) bestuursstijl?
    – organiseer eens een leuk feestje voor Leidse (startende) ondernemers
    – ik mis in uw blog persoonlijke bespiegelingen over Leidse zaken: als u ons af en toe trakteert op een eigen mening o.i.d. dan kunnen de lezertjes met u meedenken, heel graag!
    – als onbevooroordeeld studentje kijk ik met vertrouwen uit naar uw verhoogde inzet om onze bloem der natie -en dat zijn onze studenten- te huisvesten en het doet me dan ook genoegen dat er nu egt schot in deze slepende zaak lijkt te zitten: het voorspelbare geruzie en getouwtrek over geld, grond, locaties enzo ten spijt, wil ik mijn waardering voor uw inspanningen uitspreken. Vr. gr. en veel succes.

  2. Pieter

    Beste Wybo,

    Dank voor je reactie. Expliciete politiek-getinte uitspraken zijn inderdaad niet ruimschoots voorhanden op mijn log. Soms doe ik het wel eens maar dat komt niet vaak voor.
    Een sterk gepolariseerd statement alhier doe ik namelijk niet alleen als VVD-policitus en als individu maar het wordt ook gelezen als een verklaring van een stadsbestuurder namens het college. De wethouder vindt namelijk iets en aangezien de gemeentewet xe2x80x98de wethouderxe2x80x99 als orgaan niet kent, kan alleen het college iets vinden en voor je weet, krijg je de vraag of het college/de raad het standpunt deelt van die ene wethouder. Ik ben graag in de raad aan het woord maar niet op die manier.

    Afkortingen, tsja, alles uitschrijven maakt mijn log wel langer. Komt door het wereldje waarin je leeft en daarin heersen veel afkoxe2x80x99s al probeer ik het wel te vermijden.

    Hmmm, ik ken onze burgervader als iemand die ongelofelijk veel in de stad aanwezig is. Ik tel niet de B&W-uitnodigingen (die worden als eerste agendapunt in het college besproken) waarop hij ingaat, maar het zijn er echt heel veel. Volgens mij komt hij heel veel onder de Leidenaren.

    Dat gebeurt regelmatig door xc3xa8n voor de ondernemers. Maar denk bijvoorbeeld aan de Ondernemersborrel later deze maand, zie de laatste stadskrant.

    Een eigen mening, daxe2x80x99s wel wat lastiger (zie hierboven) maar ik zal het proberen. Heb je een onderwerp in gedachten?

    Ik hoop het. We doen ons best. Makkelijk wordt het natuurlijk niet maar het moet! Er moeten echt stappen worden gezet om de kamernood te verminderen. Dank!

    Groeten,

    Pieter

Reacties zijn gesloten.