Buurtcheque

Met een indrukwekkende presentatie begint mijn dag; een ontwikkelaar laat zijn plan zien voor de Aalmarkt. ’t Wordt nog lastig kiezen tussen de biedingen en plannen. Daarna praat ik samen met Marc, bij met de Kamer van Koophandel en Centrummanagement. Na een korte bespreking over de structuurvisie probeer ik de achterstanden in het werk weg te werken. Mijn secretaresse is ziek en daxe2x80x99s behalve sneu ook lastig. Je merkt het meteen als zoxe2x80x99n goede kracht een paar dagen wegvalt. Aan het einde van de middag spreek ik de directeur van de Stadsgehoorzaal, de directievoerende architect, projectleider en de directeur van Hillen&Roosen over de bouw. In het atrium van het Stadsbouwhuis deel ik buurtcheques voor de Vouchers Bewonersinitiatieven uit. De eerste 8 cheques worden uitgedeeld. In de pot zit 6 ton en Leidenaren kunnen ideexc3xabn tot 20.000 euro indienen om de leefbaarheid in de buurt te verbeteren. Steeds meer leuke ideexc3xabn komen bij ons binnen. Ik spreek met de initiatiefnemers. Hun projecten zijn belangrijk voor de buurt(bewoners) en kunnen, soms op een simpele wijze, de leefbaarheid in de straat sterk verbeteren!

