Marnixstraat

Een echte vrijdag met werk van de afgelopen en de komende dagen. De vaste lezertjes kennen de riedel van collegemappen, dagmap, postmappen, raadscommissiestukken etc etc. En verder? Nou verder heb ik een interview over de Leidse structuurvisie en ik ga naar de Marnixstraat in verband met het slaan van de 1e paal van de moskee. Een belangrijke mijlpaal voor de gemeenschap.


Een van de kaarten uit de Leidse structuurvisie

3 gedachten over “Marnixstraat

  1. Andreas Dijkema

    Allemaal leuk en aardig, die moskee, maar wat mij betreft had dat geld beter gestoken kunnen worden in integratieprojecten. Ik ben woonachtig in de flat aan de Marnixstraat die uitzicht biedt op de te bouwen moskee. In mijn wijk wonen mensen die GEEN WOORD Nederlands spreken. Dat vind ik onaanvaardbaar. Een nieuwe moskee zal dit probleem niet gaan verhelpen.

  2. Pieter

    De bouw van moskee, die overigens door de geloofsgemeenschap wordt bekostigd, is eigenlijk geruisloos gegaan. Zonder bezwaarschriften. De moskee is erg maatschappelijk actief en extern georienteerd op de wijk(bewoners). Maw een gelaagd integratieproject.

  3. Andreas

    De moskee is er voor en door moslims. Dat dit project bijdraagt aan integratie tussen bevolkingsgroepen zie ik nog niet. Ik kan mij vergissen natuurlijk maar zolang de moskee nog niet voltooid en in gebruik genomen is lijkt het me voorbarig om van een geslaagd integratieproject te spreken.
    Het zou natuurlijk mooi zijn als leden van de geloofsgemeenschap die gebrekkig of geen Nederlands spreken vanuit de moskee gestimuleerd gaan worden om dit hiaat op te vullen. Gaat de imam wellicht een elementair concept als afvalscheiding uitleggen aan de wijkbewoners? Als het moskeebestuur hierin niet voorziet is daar wellicht een schone taak voor de gemeente Leiden weggelegd.

Reacties zijn gesloten.