Pannenbier

Een lange collegevergadering die wordt onderbroken door een lunch met het bestuur van centrummanagement. Tegen het einde van de B&W-vergadering race ik naar de hoek Rapenburg-Nieuwsteeg, de plek van de oude instrumentenmakersschool. Daar hijs ik de vlag in verband met het bereiken van het hoogste punt, pannenbier dus (overigens werd champagne geserveerd het is tenslotte aan het Rapenburg). Een project van ontwikkelaar Niersman dat na vele jaren goed gelukt is. Na een deels gezonde maaltijd van de Mac (een medewerkster voorspelt mijn bestelling dus wellicht kom ik er te vaak) fiets ik naar het Diaconessenhuis alwaar de 1e bijeenkomst van het ontwerpatelier Dieperhout plaatsvindt. De raad heeft besloten tweeehonderd woningen te gaan bouwen aan beide zijden van de Kagerstraat. De ontwikkelaars (Vesteda en Portaal) en de gemeente gaan samen met de bewoners aan de slag om te bezien op welke wijze deze bouwontwikkeling moet gaan plaatsvinden.

