Rondje

Het moge dan reces en zomervakantie zijn dat wil niet zeggen dat je geheel vakantie hebt tijdens je vakantie. Dus heb ik sporadisch een vergadering, heb ik IBS-dienst (al vier aanvragen), bezoek ik een comparitie-zitting bij de rechtbank, en sta ik bij een kraampje op de informatiemarkt want de El Cid week is begonnen. Leiden heet duizenden eerstejaars welkom. Altijd weer een feest, de stad bruist. Mark Rutte komt de VVD Leiden even helpen met folders uitdelen en het omver werpen van het kabinet.
Veel groepjes studenten struinen de markt af. Meer collega-politici staan op de markt, zo spot ik Julian van de SP, tref ik Elze van D66 die driftig iedereen stickert en praat ik bij met mede-liberaal Peter die vakantie viert in Leiden.

Samen met enkele PKvV-ers, vergezeld door twee redactrices van de El Cid-krant en mijn voorlichter, doe ik een rondje ASV-en en dit alles na afloop van het debat tussen de voorzitters van de studentenverenigingen in het Academiegebouw. De zaal is goed gevuld met eerstejaars en de verenigingen volgen hun voorzitter via een live-stream-verbinding op de socixc3xabteiten. De verenigingen presenteren zich voorafgaand aan het debat, ook met een filmpje. Die van Catena is grappig. Het debat is pittig, vermakelijk en informatief. Het rondje langs de ASV-en, dat eindigt bij de grootste vereniging, is geen sinecure . Oef.
En tot mijn tevredenheid lees ik dat de aanvraag voor de Diamantlaan door VROM is gehonoreerd. Portaal kan gaan bouwen.

