Leidse Grachten

Na het clusteroverleg heb ik een bestuurlijk overleg met het LUMC over het stationsgebied en is er het stafoverleg Ruimtelijke Ordening. Een deel van de middag besteed ik aan de expertmeeting over stadsherstel. Als laatste is er de wekelijkse fractievergadering.
Het heeft niets te maken met mijn agenda van vandaag maar ik wil het je toch niet onthouden. Bij twee openingen heb ik dit lied live horen zingen, volgens mij een keertje eerder door Sempre Crescendo. In ieder geval, het sprak mij bijzonder aan en zeker ook de tekst en ik heb ’t sinds die tijd onthouden. Op Youtube trof ik het bij toeval aan; hierbij:

2 gedachten over “Leidse Grachten

  1. Joery

    Ha Pieter,

    Het is inderdaad een mooi lied. Maar zoals je kunt zien aan het plaatje in het filmpje is het liedje toch echt geschreven door twee Augustijnen. Het wordt jaarlijks geleerd aan de eerstejaars en door de i.t. besturen gezongen voor het nieuwe bestuur tijdens de constitutieborrel. Vond de versie die Sempre ten gehore bracht niet heel denderend overigens..

    Tot zover dit stukje propaganda.

  2. Moi

    Ai ai ai, Joery is dat zo? Oef, en jullie lied wordt gezongen door een koor van Minervanen? Die corpsleden kopieren ook alles van de grootste vereniging (behalve die gave disco van jullie).
    Tot zover deze steunbetuiging 🙂

Reacties zijn gesloten.