Deken

Voordat ik naar het stadhuis ga, bezoek ik de Garenmarkt e.o. Ik spreek enkele medewerkers en neem polshoogte in het lege complex. Op het stadhuis wens ik velen een gelukkig Nieuwjaar en heb ik een bijzonder clusteroverleg. En verder? Verder ligt mijn bureau vol en start ik weer op. Met een perodiek overleg met de burgemeester, een interview over studentenhuisvesting, en de nieuwjaarsbijeenkomst van het gemeentepersoneel, en de gemeentelijke receptie inclusief concert in de Pieterskerk. De kop van 2010 is er af!

Vlokken. Dikke, dikke vlokken dalen neer over Leiden. De overkant van de Nieuwe Rijn is nog te zien en de contouren van de majestueuze Hooglandse Kerk, maar voor de rest schuilt de sleutelstad zich onder een stille, witte deken.

3 gedachten over “Deken

  1. ma vdn berg

    Nieuwjaarsbijeenkomst van het gemeentepersoneel ???? Eerst met kerst een oprot koffer ( kerstpakket )met een briefje erin waar bijna opstond : spullen inpakken en wegwezen . Dit werd zonder toespraak afgehandeld bij medewerkers die 10 a 20 a 30 jaar in dienst zijn van de gemeente leiden en volgens de plannen van dit college in 2010 geen ambtenaar meer zouden zijn en in een NV BOR gedropt zouden moeten worden . Geen stadsbestuurder gezien !!
    Gewoon schaamteloos weggebleven .
    Nu nog geen week later is er een gemeente brede nieuwjaars receptie waar alle bestuurders wel aanwezig waren waarvan er niet 1 de ballen had om bij ons op de adm.banckertweg 15 te komen waar precies op hetzelfde tijdstip ook een nieuwjaars receptie gehouden moest worden.
    Daar zitten 356 medewerkers waar jullie je niet druk over maken .
    Per 1 januari is het oude managment weg/overgeplaatst , is een extern bedrijf ingeschakeld en er is een externe(interim) directeur aangenomen voor een aantal maanden , terwijl niet 1 van de 356 medewerkers ( jullie eigen personeel dus ) precies weet wat er dit jaar allemaal staat te gebeuren .
    Gewoon een schandalige politieke afhandeling van weer zo’n verkeerd/mislukt project waarbij dit stadsbestuur maar weer aangeeft hoe je met je eigen medewerkers om moet gaan .

  2. Pieter

    Beste ma vdn berg (of mag ik Marcel zeggen),

    Dank voor je reactie. Aangezien je reactie betrekking heeft op iets wat niet tot mijn portefeuille behoort, zal ik inhoudelijk niet reageren. Wel heb ik je gevoelens onder de aandacht gebracht bij mijn collega’s John en Marc en bij Paul vdW.

    Groeten,

    Pieter

  3. ma van den berg

    Aangezien wij als personeel alles wat met die NV bor te maken heeft via de kranten of nieuwsblaadjes moeten lezen en er door Marc John of Paul geen discussie wordt voortgezet en nadat het personeel nadat zij afspraken hadden gemaakt met Marc over een uitstel van 2 jaar en Marc hierna zijn portefeuille over die NV Bor had neergelegd nadat hij dit terug had gekoppeld naar het college . Daarbij hebben jullie zich toch ook bemoeid met zijn portefeuille en deze afspraken .
    John zien we niet meer . Marc zien we niet meer . Paul richt zich alleen op de OR en zien we niet meer . Gerda wil alleen met de bonden praten en niet met de medewerkers . De burgemeester wilde liever het escalatie model ipv samenwerken . En nu zegt u : sorry jullie horen niet tot mijn portefeuille en sluit me eigenlijk bij de rest aan .
    Dat jullie achter elkaar staan is wel duidelijk maar dat er zo met het personeel omgegaan wordt is toch erg . Zeker bij zoxe2x80x99n grote operatie als die NV Bor waar het voltallige college toch invloed op heeft gehad . Ook is het totale management per 1 januari verdwenen .
    Wie blijft er nu over als aanspreekpunt ????
    Gr Marcel

Reacties zijn gesloten.