Stroopwafel

De gemeentesecretaris komt op de koffie voor een periodiek onderhoud en dan schuift Rivierduinen aan in verband met hun bouwproject. Ik werk veel papier en achterstallige zaken weg waar ik door de hectiek van de laatste dagen niet aan toe was gekomen. Ik heb een goede bagel gescoord voor de lunch en ik kan het niet laten ook een stroopwafel te halen op de markt. Bij de kraam wordt de actuele politiek besproken als de Morspoort, GroenLinks en Leiderdorp die een streep dreigt te halen door de Ringweg-Oost. In de namiddag en xe2x80x99s avonds komen alle partijen die meedoen aan de verkiezingen, met uitzondering van GroenLinks, bijeen ten behoeve van een Kieskompas. Als nummer 3 van lijst 3 ga ik daarheen namens de VVD.

Ik moet trouwens nog een modus vinden om op deze plek te kunnen schrijven als nummer 3. Want dat is toch anders dan als wethouder. Als wethouder dien je je te beperken tot je portefeuille en verder moet je het collegestandpunt vertolken. Als kandidaat voor de verkiezingen ligt dat toch anders. Dan kan, mag en moet je meer. Dus ik ga eens nadenken hoe ik hier als nummer 3 kan schrijven.

2 gedachten over “Stroopwafel

  1. Pieter

    Nou, da’s wel veel werk. Ik hou het bij xc3xa8xc3xa8n log. Misschien moet ik elke keer erbij melden in welke hoedanigheid ik iets schrijf. Staat vreemd maar is denk ik wel handig.

Reacties zijn gesloten.