Campus

Projectontwikkelaar Niersman komt praten over Big Boss; ik heb clusteroverleg en een korte collegevergadering, en dan komt VVD-burgemeester Milo Schoenmaker van de gemeente Bussum op bezoek. Hij is aan het promoveren op politiek-bestuurlijke cultuur (gevallen colleges en wethouders) en wat is een betere casus dan Leiden? Aan zijn studie lever ik graag een bijdrage.
Verder heb ik een spreekuurafspraak over een bouwplan, een intern overlegje over de Breestraat 46-48, een sessie over studentenhuisvesting en dan is de start van de sloop van de Groenoordhallen. Mooi dat er veel woningen worden gebouwd die Leiden keihard nodig heeft. Maar ook jammer dat een deel Leidse historie verdwijnt, nietwaar Peter?

xe2x80x98s Avonds heb ik, na een voedzame maaltijd van Eazie en een kort weerzien met Babs+familie, een vergadering van de raadscommissie R&B met voor mij op de agenda de bestemmingsplannen Sportpark Boshuizerkade en Nicolaas Beetsstraat e.o., de Welstandsnota en de Nota van Uitgangspunten Lammenschanspark. Met dit laatste raadsvoorstel is het mijn bedoeling kamers te crexc3xabren voor 2000 studenten en dat is hard nodig.

2 gedachten over “Campus

  1. vincent buitenhuis

    Je inzet voor studentenhuisvesting steun ik van ganzer harte! Campusontwikkeling is een goede keuze, zie ook ons onderzoek naar de economische meerwaarde van hoger onderwijs voor de studentensteden. Gelukkig mag ik meedenken met je (goede!) ambtenaren.

  2. Pieter

    Zoiets had ik al vernomen. Dank voor je complimenten. Gisterenavond brede steun gehad vanuit de commissie voor mijn plannen.

Reacties zijn gesloten.