264 kamers

Voordat ik een werkbezoek breng aan Nieuweroord schuift onder meer de heer Van de Putte wederom aan. In Nieuweroord is DUWO bezig met de verbouwing van deze flat tot 264 kamers voor studenten. En daxe2x80x99s hard nodig in Leiden. Ik ben blij dat dit gelukt is.
Bijkomend voordeel is dat elke student zijn eigen huisnummer gaat krijgen in de flat. Nou denk je misschien: boeien, zoxe2x80x99n huisnummer; maar besef dan dat elk huisnummer meetelt in de uitkering van het Gemeentefonds, en de gemeente Leiden zoxe2x80x99n 1500 euroxe2x80x99s oplevert. Daxe2x80x99s toch 4 ton elk jaar weer verdient. De verbouwing vlot goed en over een paar weken kunnen de eerste studenten erin. Onder andere op deze wijze wordt geprobeerd op korte termijn EN op lange termijn, met de plannen voor de nieuwe campus, de kamernood op te lossen.

Ten stadhuize heb ik een vergadering van de stuurgroep xe2x80x98samen voor groenxe2x80x99. Na privxc3xa9beslommeringen en een voedzame maaltijd van de Eazie heb ik in de raadscommissie B&L een rondvraag over de districtsraden.

5 gedachten over “264 kamers

  1. Hessel Westhoek

    Beste heer van Woensel,
    Blijft wrang te moeten lezen dat U trots bent op het feit dat er 264 kamers worden gerealiseerd.
    Maar U wel 13 perfecte appartementen hebt laten slopen. Het zal U een rotzorg zijn, maar het merendeel van de bewoners die mede door mijn schuld voor 4 januari zijn vertrokken zitten nu met giga financiele problemen en hebben ook wel trek in een voedzame maaltijd van de Eazie. Immers; niemands woonde uit pure luxe aan de Hoefstraat.

    Goed, dit wilde ik even kwijt. Is niet persoonlijk bedoeld hoor. U bent nog steeds welkom voor een kop koffie of een kop thee met een mariakaakje.

    Hessel Westhoek

  2. Pieter

    Beste Hessel,

    Ik weet dat je het niet persoonlijk bedoeld. Ik heb al gevraagd of een afspraak kan worden gemaakt met jou om een kop koffie te drinken in je nieuwe huis.

    Groeten,

    Pieter

  3. Harrie

    geachte heer van Woensel,
    in bovengenoemd stukje heeft u het over de bijdrage uit het gemeentefonds.
    Binnen ons huisvestingsconcept (Spacebox) ondervinden wij regelmatig dat het een hele toer is om studenten- en jongerenhuisvesting financieel break even te krijgen. Ik heb de indruk dat veel woningcorporaties (en gemeenten) tijdens het opstellen van de begroting zich niet bewust zijn van deze bijdrage.
    Heeft u toevallig een link waar dit gegeven terug is te vinden?
    Dank u wel.

    met vriendelijke groet,

    Harrie van Leeuwen

  4. Pieter

    Beste Harrie,

    Oef, goede vraag. Ik heb de info van de projectleider Jelle Klapwijk.
    Overigens vloeit dit extra geld in de gemeentelijke begrotingssystematiek niet naar de wethouder RO maar naar de wethouder Financien :-(.
    Wellicht kan Jelle je verder helpen of anders de VNG of het ministerie van de BZK.

Reacties zijn gesloten.