CdK

Eerst een wethouderspreekuurafspraak over een ligplaats en dan bel ik met een bestuurslid van de 3 October Vereeniging over een lang gekoesterde wens. In Kaag en Braassem komen de regionale VVD-wethouders bijeen samen met de CdK voor een periodiek overleg. Terug ten stadhuize schuiven Lotte en Sebastiaan aan die benieuwd zijn of ik iets kan en wil betekenen voor AEISEC Leiden en dat lijkt me leuk. Met de medewerkers van het KHS-team en de advocaten is er een afsluitende bijeenkomst en dan is er het Pieterskerk Galadiner waarbij ik te gast ben aan de SLS-tafel.

3 gedachten over “CdK

  1. Wybo Mentink

    Beste wethouder van Leiden,

    Meestal kom ik met gestrekt been uw reageerruimte invliegen om u een of andere zorgwekkende misstand in te peperen. Maar dankzij de stadsfilosoof (dat concept is echt van alle sleutelmarkten thuis) werk ik me middels de meest gevorderde oosterse denk- en doetechnieken in het zweet (bikramyoga!) om mijn niet-democratische&niet-vrijblijvende adviezen nu nog wethoudersvriendelijker op uw desk te doen belanden.

    1. Van politiek heeft u terecht totaal geen kaas gegeten, maar als lokaal bestuurder zou ik het bijzonder apprecixc3xabren als u voor vier jaar bijtekent in de sleutelstad (een filosoof mag gelukkig zomaar complimenten uitdelen. Dit doe ik niet alleen voor u, maar ook voor de burger met de Leidse rrrr).
    2. Overigens ben ik van mening dat meer openheid een belangrijk ingredient is in de nieuwe bestuurscultuur. Tot op heden is het in Leiden praktijk om documentengedeeltes onnodig af te schermen. Uw opdracht: wat zijn uw onmisbare ingredixc3xabnten?
    3. U weet wat er met papier gebeurt in de Efteling? Een CO2-vriendelijk stappenplan wil ik snel zien op weg naar het papierloze stadhuiskantoor.
    4. Ja hoor daar is ie weer: uw voorbeeldfunctie. U eet nog steeds teveel junkfood, hoe wilt u als wethouder in vredesnaam de jeugd aansporen tot gewenst gedrag? [Niet er omheen draaien aub, de schoolfrietkar moet opzouten]
    5. Voortrekken is niet mijn ding: als we zo graag een centrummanager willen hebben, dan moeten we ook een niet-centrummanager aanstellen, dat is wel zo eerlijk nietwaar? Het liefst zie ik die functie van centrummanager trouwens verdwijnen.
    6. U durft geen echte (beginners)fouten te maken: stop hiermee als u iets van betekenis wilt bereiken. Dit is een algemeen advies voor alle opwaarts mobiele bestuurders. Voor de goede verstaander: we moeten xe2x80x93zonder spijt en niet helaas- afscheid nemen van onze hoogwaardige inframisser, de RGL.
    7. Doe eens een primeur: doe eens een openbare collegevergadering, uit te zenden op sleutelstad.nl! [Het niet-openbare gedeelte doe je maar gewoon apart]

    Met een allervriendelijkste groet en goed luisteren (dat is een van de allermoeilijkste opgaven cq competenties in het leven) aub naar de wijze aanwijzingen van Paul van Meenen hoor!

    PS: ik wil naar minder provincies toe (zeg vijf a zeven) in NL, u toch ook? Ik heb echt het idee dat onze tijd er rijp voor is.

  2. Pieter

    Beste Wybo,

    Welkom terug. Het was een tijdje geleden.

    Sporten is gevaarlijk hoor, voor je het weet loop je blessures op. Yoga schijnt redelijk zweten te zijn, vernam ik laatst. Kan je de bow-pose al?

    1. Ik zou zeker graag als wethouder Ruimtelijke Ordening bijtekenen namens de VVD. De komende dagen moet duidelijk worden of het mij gegeven is. Er is genoeg te doen en ik heb er zin in!

    2. Eens. Wij hebben onze inzet/ingredixc3xabnten kenbaar aan de formateur. Kan dat helaas niet hier plaatsen want er is afgesproken dat we dat niet doen. Openheid van de cultuur en van de organisatie lijkt me essentieel.

    3. Holle Bolle Gijs woont niet in Leiden. Langzaam werkt de gemeente via DMS en zaakvolgsystemen etc toe naar een papierarme organisatie. Duurt even maar komt vanzelf. De raadsleden krijgen laptops met de raadstukken en moties erop. Maar dan hebben de bodes ook niets meer om rond te delenxe2x80xa6..

    4.Nou, Wybo, ik moet je corrigeren. De laatste tijd mis je de woorden Mac, Eazie etc in mijn log. Is het je niet opgevallen?

    5. De functie van centrummanager zie ik niet graag verdwijnen. Dit is erg belangrijk om MET de binnenstad, de binnenstad verder op te knappen. Dat is hard nodig en daar profiteert de hele stad van. Vandaar de uitzonderingspositie.

    6. Ben ook al lang geen beginner meer ;-). Ook ik laat wel eens steken vallen hoor. Daarvoor onderneem ik genoeg. De Rijngouwelijn is onderwerp van de formatie dus daarover zwijg ik hier. Maar ik heb je goed gehoord en gelezen.

    7. Als we het niet-openbare gedeelte apart doen, is het openbare gedeelte niet te moeite waard om naar te luisteren ben ik bang.

    Groeten terug! In een gesprek moeten beide partijen spreken en luisteren.

    Eens. Ik kijk dan ook heel erg uit naar het rapport van de werkgroep Kalden!

    Aan de andere kant, ik heb wel eens uitputtend overzicht gehad van drs. A.A.J.S. (Ton) van de Gevel van alle rapporten van alle commissies over de hervorming van het openbaar bestuur sinds de jaren vijftig en de daadwerkelijke effecten van al die rapporten en commissies.
    Dat was nul.

Reacties zijn gesloten.