Brugdag

Het was vrijdag een brugdag in verband met Hemelvaart en dat betekent dat de gemeente gesloten is. Niettemin ben ik op het stadhuis in verband met de dagmap, collegemap en ander papierwerk.

Zaterdag zitten de nieuwelingen tot en met plek 45 van de lijst, samen met de partijtop op het Binnenhof in verband met een training. Het is boeiend om dit alles mee te maken en om kijkje te krijgen achter de schermen van zoxe2x80x99n TK-campagne. Laatst op het partijcongres kregen de kandidaten ook een aparte training en zijn filmpjes, persfotoxe2x80x99s en kandidatenpaginaxe2x80x99s gemaakt. Er komt heel wat bij kijken.

We beginnen vandaag met het clusteroverleg waar nu Hester aanschuift; welkom. Daarna komt TNT langs om over vastgoed te praten. Na de stafoverleggen Binnenstad en Ruimtelijke Ordening bespreek ik een presentatie. Verder laat ik mijn gezicht zien bij de historische stadswandeling door Joost. Heel lang geleden heb ik daarvan ook genoten; hetgeen toen zelfs nog het hoofdredactioneel commentaar van het NRC heeft gehaald. In zijn column in het Leids Nieuwsblad had hij het nieuwe college iets soortgelijks aangeboden en dat waardeer ik. Aangezien ik al een keer de wandeling aangeboden heb gekregen, gaan we voor de verkorte versie ervan. Verder is er xe2x80x99s avonds fractievergadering.

2 gedachten over “Brugdag

  1. Peter Bootsma

    @ Pieter

    Allereerst gefeliciteerd met de 44ste plek op de lijst. Mag ik me twee vragen veroorloven?

    1. Met de huidige peilingen valt niet uit te sluiten dat je, na de kabinetsformatie als er nog wat lui doorschuiven naar het kabinet, in de Kamer wordt gekozen. Als dat gebeurt, zou je dan het wethouderschap opgeven?

    2. Waarom kijk je zo serieus in dat filmpje?

  2. Pieter

    Dank, Dank.
    Tuurlijk mag je dat.
    Ik kan je hetzelfde antwoord geven zoals Renxc3xa9 heeft gekregen (http://www.vvdleiden.nl/item.html&objID=12150).
    Maanden geleden kreeg ik die vraag niet. Maar gelukkig stijgen we in de palingen zodat grappig genoeg dat toch een item is geworden.
    Kandidaat zijn is een serieuze aangelegenheid en de aanpak van de stroperigheid ook 🙂 Maar ja, iets vriendelijker had wel gekund.

    p.s. Had je in de taxi dat opinieartikel met hem besproken?

Reacties zijn gesloten.