Paddenpoel

Een collegevergadering van slechts tweexc3xabnhalf uur en ook nog een lunch. Maar daarover durf ik bijna niets meer schrijven. Wel gesmuld van een broodje kroket.
Behalve een terugkoppeling naar mijn cluster en wat mappen, fiets ik met Hester naar het stationsplein. Naar aanleiding van een interview moeten er fotoxe2x80x99s worden gemaakt. Verder feliciteer ik Brigitte per sms, vergaar ik meer kennis over Paddenpoel en dan niet de mij bekende wijk in Groningen maar het kasteel Paddenpoel. En ik buig over een Ruimtelijke Ordeningkwestie waar je bijna een deel van het gedicht xe2x80x9cHuwelijkxe2x80x9d uit Verzen van Willem Elsschot (1882-1960) zou kunnen citeren (heb ik meteen een belofte bij Wybo ingelost ;-)). Maar in deze casus staan tussen droom en daad enkel wetten in de weg maar geen praktische bezwaren. Wil een ondernemer een gewilde maatschappelijke voorziening realiseren, dwingt de wet hen/ons tot lang wachten. Argh. Welk een stroperigheid kent ons landje.

Een gedachte over “Paddenpoel

  1. Wybo Mentink

    Ik stond net op het punt om mijn bij de bieb van FSW gereserveerde boek xe2x80x9cThe Oxford handbook of memoryxe2x80x9d op te halen, totdat ik tot mijn ontzetting bedacht dat ik al meer dan twee weken het met afkoxe2x80x99s doorspekte weblog van onze schijnbaar moeiteloos doorstartende wethouder Pieter van Woensel ongelezen had gelaten.

    Mooi en opvallend dat de schrijver/dichter Elsschot zo nu en dan uit het collectieve geheugen wordt gevist (Arnon Grunberg wijdt er vandaag in de VK een gedachte aan), ik heb tot mijn verbazing het onbekende boekje xe2x80x9cPensioenxe2x80x9d in mijn kast staan.

    In het kader van de traagheid der dingen in bestuurlijk en politiek NL moest ik in dit verband al huiverend terugdenken aan de niet direct gekozen oud-burgemeester Ed van Thijn. En lichtelijk hilarisch is dat je in Den Haag steeds meer steun ziet ontstaan voor maatregelen die pas over tien, twintig of zelfs dertig jaar ingaan. Politiek van de toekomst, in de toekomende tijd? Een lichtpuntje zie ik wel: aan de stroperigheid waar u en de ondernemer in de tragische dagelijkse praktijk tegenaan lopen wordt minder doordat JP Balkenende na 9/6 eindelijk het veld gaat ruimen: acht verloren jaren met de herzliche Grusse van de gereformeerde jongens van het CDA! Een tweede lichtpunt: mijn visionaire wensentrio komt misschien uit: (i) een IP zonder voorzitter. (ii) het IP verhuist naar Happy Street. (iii): geen praktiserende politici meer in het IP.

    Ik heb nog een aantal kwesties van groot maatschappelijk belang die ik u wil voorleggen, maar ik wil niet alles in een keer uitserveren dus laat ik er voor nu slechts een belangrijk dingetje uitlichten. Uw voedingspatroon baart mij onveranderlijk zorgen. Weet u wel wat er qua ingredienten in een gefrituurde kroket kan zitten? Wat zijn de kosten van junkfood voor de gemeenschap? Niets geeft zo veel voldoening als een succesvolle gedragsverandering: start nu direct xe2x80x93ik bedoel ff concreet meteen vandaag- met een junkfoodvrije dag!

    Met een allervriendelijkste groet!

Reacties zijn gesloten.