Kiezen

Na het clusteroverleg mag ik een boek in ontvangst nemen. Een boek? Ja, ja, een boek. Niet dat ik dat veel lees. Geen tijd voor, maar deze keer vond ik het verzoek wel aardig. Het boek xe2x80x9cDurven kiezenxe2x80x9d is een uitgave van ViNU consult, een Leids bedrijf. Hun pleidooi betreft het versnellen en verbeteren van gebiedsontwikkeling waarbij steeds opnieuw de urgentie van het maken van scherpere keuzes aan bod komt. Niet stapelen, geen luchtkastelen. Niet alleen nu, maar ook in economisch goede tijden.

Duidelijke keuzes zijn noodzakelijk om duurzame, kwalitatief goede projecten te realiseren xc3xa9n om met minder geld meer rendement te bereiken. Aangezien ook Leiden moet kiezen, hoe moeilijk dat soms ook is, neem ik het boek van de auteurs graag in ontvangst.
Libertas komt praten over een pand en in plaats van de gebruikelijke maandag heb ik deze donderdag het stafoverleg Ruimtelijke Ordening. Ik bel met een van mijn vele voorgangers en dan heb ik vanaf vier uur xe2x80x99s middags vergadering van de raadscommissie R&R over de begroting en het PRIL. Daarin staan genoeg keuzes.

Een gedachte over “Kiezen

  1. Renxc3xa9 Dentener

    Dat duidelijker kiezen, vooral in bezuinigingstijd, kan ik volledig beamen. Maar krijg niet de indruk dat het voldoende doordringt tot het college en de gemeenteraad. Wat men aan de ene kant probeert binnen te halen met de verkoop van gemeentelijke panden geeft men aan de andere kant net zo gemakkelijk weer uit aan bijvoorbeeld de aanstelling van een parkeermanager.(vacature op Verkeersnet.nl: http://bit.ly/dkvzvD )

    Hxc3xa9, dat nu is raar. In een eerdere draad xc2xb4Trapxc2xb4 geeft de wethouder aan, dat exploitatie van parkeergelegenheid het beste kan worden overgelaten aan private marktpartijen. Echter, wat lezen wij o.a. in de functieomschrijving van de uitgezette vacature voor parkeermanager: xc2xb4Actief sturen van de inkomsten en uitgaven in de parkeerexploitatiexc2xb4(…) En dat dik gesalarieerd volgens salarisschaal 12. Hoezo bezuinigen in de gemeente Leiden? De parkeermanager is dacht ik even voorbij gekomen bij de behandeling van PRIL-voorstellen in een raadscommissie R&R van 8 juni 2010. Maar zo te zien is het zonder weinig discussie de raad als hamerstuk gepasseerd. Triest en vooral dat de VVD ermee akkoord is gegaan, mede in het licht bezien van opmerkingen dat parkeermanagement en expoitatie beter aan private marktpartijen kunnen worden overgelaten.

    Hoe het anders kan? Men kan te rade gaan bij de VVD-vrinden in de gemeente Noordwijk, alwaar de exploitatie is uitbesteed aan P1.(voorheen ParkeerGroep Nederland)

Reacties zijn gesloten.