Meemaken

Mijn ibs-dienst zit erop. In totaal maar liefst 5 aanvragen. Een behoorljke collegevergadering inclusief beschuit met blauwe muisjes van Jan-Jaap :-), een terugkoppeling naar mijn staf, persbriefing, en een vergadering van de klankbordgroep Aalmarkt.
Het plan is concreter geworden en meer uitgewerkt. Niet in de laatste plaats omdat het voorontwerp-bestemmingsplan nu op tafel ligt. De reacties zijn overwegend postief. Sommigen kunnen niet wachten op de start van de (ver)bouw.
Dat Leiden dxc3xa0t nog mag meemaken: de Aalmarkt wordt gerealiseerd en de V&D gaat verbouwen. Moet niet gekker worden, na 25 jaar ;-).

2 gedachten over “Meemaken

  1. Wybo Mentink

    Beste wethouder Pieter van Woensel!

    Deze niet minder hardlerende dan hardleerse student zit zo ontspannen gebogen over Michael Luntleyxe2x80x99s Wittgenstein – Meaning and Judgment dat ik even de tijd neem om u te schrijven. Ik kan nu mijn engelengeduld op de proef stellen en een kwarteeuw wachten u te feliciteren met de aanstaande realisatie van het Aalmarktplan en de verbouw van het bekende warenhuis. Laat ik voor de verandering eens met deze zin als boodschapper nu al mijn felicitaties aan u overbrengen. Na mijn uitgaven aan drank en na de aftrek van mijn vaste en variabele lasten bleef er helaas te weinig over van mijn schamele studie-inkomentje om u iets cadeau-achtigs te schenken. Maar ik acht een vakkundige bloemist beslist in staat om van uw niet aflatende reeks bestuurlijke successen een zegekrans te fabriceren, die als u zo doorgaat beslist in een van onze musea tentoongesteld zal worden.

    Ik kijk als kenniswerker vooruit. Hoe ziet onze eeuwenoude universiteit er in 2035 uit? Hebben wij in 2035 een creatieve sector van wereldnaam en -faam? Wat is de status van Leiden als er in 2035 nog meer 25 bestuurlijke eenheden bestaan? En wat doet u in 2035? We moeten langer doorwerken! Vroeg of laat verlaat u onze omsingelde provinciestad als u voor een hoger ambt opgeroepen wordt. Waar wilt nu al het allerliefste op terugkijken?

    Mag ik afsluiten met een (Ig Nobelprijswaardig) citaat van Ludwig Wittgenstein?
    xe2x80x98Alleen als je nog veel gekker denkt dan filosofen kun je hun problemen oplossen.xe2x80x99

    Met een allervriendelijkste groet!

    P.S.1: Vergeet u aub het (duurzame) ingredient humor niet aan uw weblog toe te voegen?
    P.S.2: Klasse dat u zo constructief (mee)werkt aan de doorstart van de vrijplaats.

  2. Pieter

    Beste Wybo,

    Gelukkig, daar is u wederom!

    In deze stad geldt wel het adagium xe2x80x9ceerste bouwsteigers zien en dan gelovenxe2x80x9c maar ik geef toe, het is dreigt nu wel te gaan gebeuren.

    Niet meteen, want de procedures om iets te bouwen duren drie keer zo lang als het bouwen zelf. Een wetmatigheid: TIJDbouwplan = ((TIJDpraten/schrijven= TIJDbouwen)*3) + 1x TIJDbouwen.

    Dank voor de felicitaties. Ik breng de boodschap over aan de stad en haar inwoners/bezoekers die hiervan het meeste profijt zullen hebben.

    Op dat moment nader ik mijn pensioen, aanvaard deze ereburger het eredoctoraat van onze alma mater gevestigd in de vrijstaat Leiden. Een vrijstaat die de herinneringen van de Gouden Eeuw overstijgt.

    – De norm van 30% geldt voor de regio maar niet voor Leiden. De Leidse norm wordt gehaald.
    – Verkoop van panden levert investeringen op. Door ons en door de nieuwe eigenaren.
    – Mijn netwerk is erg groot. Wellicht is een duo-column een idee. Kom ik wellicht op terug.
    – Een lokale omroep is prima maar erg duur. Tot die tijd hebben we: http://gemeenteraad.leiden.nl/besluiten/live-uitzending/

    Groeten,

    Pieter

Reacties zijn gesloten.