Maarten

Na het clusteroverleg schuift Ronald aan in verband met de avond die ze gaan organiseren met de stadsstedenbouwer Maarten Schmitt. Een heel oude studentenvereniging komt langs omdat ze graag willen weten wat er met de buren gaat gebeuren. Een bestuurlijk overleg met het ROC, een gesprek over het stationsgebied, andere bezigheden en na een deels voedzame maaltijd van de Mac vergadert de gemeenteraad weer verder over de begroting en het trammetje. Deze eindigt om half drie ’s ochtends.

2 gedachten over “Maarten

  1. Wybo Mentink

    Beste wethouder Pieter van Woensel!

    Zit prinsheerlijk in mijn studieboekje Wittgensteinxe2x80x99s Tractatus xe2x80x93 A Dialectical Interpretation van Matthew R. Ostrow. LW is iemand die je niet zo maar uittikt om het in sporttermen op te schrijven. Heb de primaire en secundaire Wittgenstein-lectuur nodig voor mijn levensproject: de eerste vrouwelijke premier van Nederland. Wil eigenlijk interruptieloos door naar hoofdstuk IV The Liberating Word. Het enkele feit dat u tot diep in de nacht doorvergadert is voor mij de reden om u nog een aanvullend kattebelletje te sturen.

    Mijn eerste bezorgde gedachte was: wat zou Arnoud Bennink van The Art Shop van uw overvolle werkweek vinden? Heeft u nog wel voldoende tijd en energie over om voluit van uw leven te genieten?

    Mijn tweede meer doordachte gedachte was: laat ik u een paar vragen stellen om rustig over te reflecteren. Is het wel gezond zo lang doorwerken, ook al is het voor onze mooie sleutelstad? Is het onbewuste niet ongewenst de baas in de nachtelijke uren en de broodnodige creativiteit niet het eerste slachtoffer van deze compulsieve doorwerkdrift?

    Er zijn wetenschappers die beweren dat je over belangrijke beslissingen beter nog even een(1) nachtje kunt slapen. Zijn dit louter bakerpraatjes? Ben benieuwd of u zelf goede of slechte ervaringen heeft met overmatig overwerken en werken onder wat redelijke mensen ontoelaatbare tijdsdruk zouden noemen.

    Als ik eventjes niet oplet heeft u alweer een resultaat erbij geboekt, in de wijk Groenoord. Ben zeer tevreden over de gang van zaken in de sleutelstad: dit is echt iets wat mij niet past, ik straal tegenwoordig een en al positiviteit uit. Nu maar hopen dat Rutte I snel valt en dat we dan weer terugvallen op een fatsoenlijk(er) meerderheidskabinet. O ja, ik ga J.J. Voskuils romancyclus Het Bureau uitlezen: het mooie nevendoel is dat ik dankzij deze doordringende leeservaring u nuttige tips kan aanbieden waarmee u uw wethoudersproza kunt verbeteren.

    Met een allervriendelijkste groet!

    PS1: Wilt u weer eens een keertje over duurzaam bouwen schrijven? Ik weet hoe moeilijk dit is voor liberalen en voor belangenbehartigers als Elco Brinkman.

    PS2: Wilt eens kritiek leveren op een foute speler uit de vastgoedsector, die zult u vast wel meer dan eens tegenkomen in uw wethouderswerk. U bent immers politicus en wij lezers stellen echt prijs op uw mening.

  2. Pieter

    Eens, ik maak teveel uren. Hoort wel een beetje bij het vak. Nachtelijke creativiteit borrelt ook op ’s nachts.

    Rutte I is prima, no worries.
    Ach! Jazeker. Voskuil! Ik heeb het bureau verslonden. Kostelijk literatuur!

    ps1 hmmm twijfelgeval

    ps2 ja hoor die spreek ik wel eens. gelukkig niet te vaak.

Reacties zijn gesloten.