Fiet

Deze dagen zwermen veel politici uit over peuterspeelzalen in het kader van de Nationale Voorleesdagen. Zo ook ik en wel op de Mengelmoes. We lezen allemaal xe2x80x9cFiet wil rennenxe2x80x9d voor.

Het gaat over een struisvogel die tevergeefs tegen de wind in wil rennen, dat uiteindelijk opgeeft en maar met de wind mee rent.

Leerzaam voor diegenen aan wie het wordt voorgelezen. En waarschijnlijk ook voor alle politici die het voorlezen ;-).

Na het clusteroverleg spreek ik de ambtelijk opdrachtgever xe2x80x98parkeergaragesxe2x80x99. Enige tijd geleden heeft hij de opdracht gekregen met gezwinde spoed twee parkeergarages te (laten) bouwen. Nu kost het praten en besluiten over bouwprojecten altijd twee tot drie keer zoveel tijd als het daadwerkelijk bouwen ervan, en geduld is een schone zaak. Maar de stad heeft niet zoveel geduld. Men wacht al decennia op meer parkeerplaatsen. Willem te Beest belt over een pand, ik heb stafoverleg Ruimtelijke Ordening en een bespreking over de Rijngouwelijn en de (verkeersafwikkeling in de) binnenstad. Verder bereid ik de raadscommissie voor, schuif aan bij de wijkvoorzitters van Leiden-Noord voor mijn periodiek overleg met hen, alvorens ik mij haast voor de fractievergadering en de Leidse variant van het Roma-beraad.

2 gedachten over “Fiet

  1. Becs

    B-) daar heb ik vorige week ook uit voorgelezen aan 2 en 3 jarigen en sinds vandaag ga ik dat 2x per maand doen.. gewoon omdat het kan en omdat het zo leuk is!

Reacties zijn gesloten.