Omhoog

Het voelde als xe2x80x9cKijk omhoog Sammyxe2x80x9d in de winkel vandaag. Letterlijk dan. Want na al het papierwerk van vanochtend en vanmiddag ben ik eens een kijkje wezen nemen. De fotoxe2x80x99s die ik eerder had gekregen, maakte me nieuwsgierig. Ik wilde het wel eens met mijn eigen ogen zien. Overigens tevergeefs. Is nu nog te goed verstopt.
Gelukkig hebben we het Regionaal Archief Leiden nog. In hun goed ontsloten digitale archief kan je gemakkelijk zoeken naar beeldmateriaal van het interieur van "In den vergulden Turk". Het plafond met onder andere zijn fraai versierde beplating, te zien op onderstaande fotoxe2x80x99s, zit er nog steeds. Voor het publiek enkel, net als de rest van het monument, (nog) onzichtbaar.

2 gedachten over “Omhoog

Reacties zijn gesloten.