Schot

Een mooie dag. Er zit schot in een aantal projecten waaraan ik veel waarde hecht. En toeval of niet, de maanden maart en april zijn een goede time-slot in deze.
Na het clusteroverleg heb ik een wethouderspreekuurafspraak over een leegstaand pand, en dan een bespreking over het Rijnlandblok dat wordt verkocht. Op naar La Place. Om te lunchen maar vooral om mijn handtekening te zetten en dat doe ik met plezier. De afspraken tussen Maxeda, V&D, ASR Vermogensbeheer, Provast en de gemeente zijn door alle partijen bekrachtigd. Ik mag het contract met ASR Vermogensbeheer en Provast tekenen. Het betreft de herontwikkeling van de totale V&D (inclusief fietsenkelder), van de "In den vergulde Turk", van het Vxc3xb6gele-pand en enkele andere panden; en de aankoop en verkoop van een aantal panden waaronder de aankoop door de gemeente van het Gat van Van Nelle. Dit laatste is noodzakelijk voor de aanstaande realisatie van het Aalmarktplan door ASR Ontwikkeling.


Het rechterpand op de foto is het pand van Van Nelle dat 35 jaar geleden werd gesloopt en sindsdien een gat is.

Terug op het stadhuis spreek ik de wijkvereniging van het Houtkwartier en dan ga ik een kijkje nemen op de Stationsweg. Twee ondernemers hebben het namelijk moeilijk met het modellenboek. Boven een deels gezonde maaltijd van de Mac werk ik veel mappen en papier weg.

