Kelderwoning

Na het clusteroverleg spreek ik met een aantal van die communicatiemedewerkers die zich met mijn projecten/portefeuille bezighouden. Een plezierig gesprek waarin los van de waan van de dag, we kunnen vooruit kijken naar de communicatiestrategie. Voor herhaling vatbaar. Joost komt langs met anderen met ook een plan voor het Rijnlandblok. En ik neem een kijkje in de kelder.

Nieuwsgierig als ik ben, laat ik mij de kans niet ontglippen om een uniek kijkje te nemen in een kelderwoning. Ja, ja, die bestonden vroeger. Er is er eentje xe2x80x98herontdektxe2x80x99 in de binnenstad, aan en onder de Breestraat. Dateert uit 1916 en is al zo'n zestig jaar ongebruikt. Enkele kamertjes, diverse voorzieningen en erg laag plafond. Meerdere details uit vervolgen tijden zijn terug te vinden. Interessant om eens te zien.

Na een deels voedzame maaltijd van de Mac is er raadsvergadering. Voor mij op de agenda een viertal hamerstukken. Anders dan de aanduiding xe2x80x98hamerstukkenxe2x80x99 doet vermoeden, zijn het zeer wezenlijke besluiten.

Want naast de benoeming van de nieuwe welstandscommissie, keurt de raad ook goed dat in bestemmingsplannen voortaan studentenhuizen kunnen worden gerealiseerd, geeft de raad toestemming voor de fietsenstalling onder V&D hetgeen een belangrijk element is in de realisatie van de Aalmarkt, en geeft de raad een krediet in verband met de twee parkeergarages in de binnenstad.

Geen slechte score al zeg ik het zelf. Oh ja, en een kaderbesluit voor het Rijnsburgerblok is vandaag gepresenteerd.

