Stichting Tijdelijk Wonen

Een dag met een korte stroomstoring in Leiden maar mijn pieper gaat niet af. De komende dagen sjouw ik namelijk weer de rampentelefoon en x96pieper mee. Ik heb het clusteroverleg en ik bekijk de website van de Stichting Tijdelijk Wonen. Er zijn weinig xe8cht goede voorbeelden van transformatie. Hun projecten schijnen wel te werken. De mentaliteit van hen spreekt mij ook wel aan. Dus ik stuur een mailtje naar Utrecht met de vraag of zij ook projecten buiten de Domstad doen.

Verder heb ik x92s avonds, na een heerlijke maaltijd van Bocconi, wederom deze week een vergadering van de raadscommissie R&R met: het horen van insprekers over de aangepaste bouwplannen in Dieperhout (minder hoog, minder woningen en meer grondgebonden woningen), over het kaderbesluit van de herontwikkeling van het Rijnsburgerblok bij het station, en twee rondvragen.

Even iets los van de actualiteit van de dag. Ik ontmoet regelmatig het ongeloof in kunnen. Of beter geschreven, het geloof in niet-kunnen. Het is mijn overtuiging dat deze stad moet kunnen geloven dat Leiden wel kan realiseren. Wij werken aan de stad en aan plannen die verder gaan dan zo maar een project, die verder gaan dan zomaar een ontwikkeling, die verder gaan over de kracht, de kansen en de mogelijkheden die wij als stad hebben. En die zijn groter dan wij kunnen bedenken. Er is zoveel meer mogelijk.

Wij allen zijn in staat om belangrijke momenten in de geschiedenis van Leiden te markeren en de toekomst van deze kennisstad te veranderen. Wat onmogelijk lijkt, kan gaan gebeuren omdat sommigen erin geloven. Hun schouders er onder zetten en in gezamenlijkheid een prestatie realiseren die zijn schaduw ver vooruit zal werpen. Het is wel mogelijk. We kunnen het doen. En we gaan het doen. De mooiste dagen van deze stad liggen voor ons.

2 gedachten over “Stichting Tijdelijk Wonen

  1. Geradr van Hoorn

    That ’s the spirit! En Leiden is nu al een geweldige stad.

Reacties zijn gesloten.