Pleinen

Na het clusteroverleg vergadert het college over de tientallen moties en amendementen die zijn ingediend en waarover de gemeenteraad vanavond stemt. Op naar Katwijk voor een licht chaotische vergadering van de portefeuillehouders bouwen&wonen in deze regio. Na een deels voedzame maaltijd van de Mac haast ik me naar het RAP waar samen met enkele anderen, ik een boek in ontvangst neem.

Het Stadslab presenteert namelijk een pleinenboek in het RAP. Hun project xe2x80x9cpleinenxe2x80x9d heeft alle pleinen binnen de Leidse singels bekeken en hun bevindingen gebundeld in een prachtig en inspirerend boek. In dit naslagwerk wordt per plein stil gestaan bij de mogelijkheden om het beter te benutten. We snellen door naar de raadszaal waar de raad verder vergadert over de begroting 2012. De drie moties ten aanzien van mijn portefeuille kan ik van een postief advies voorzien en worden aangenomen. Een van die moties zorgt ervoor dat er 2,2 miljoen beschikbaar komt voor een verdere verbetering van de straten tussen het station en de binnenstad. En dat is hard nodig!

