Frame offices

Een volle dag begint goed namelijk met parkeergarages. Het projectteam en ik bereiden de commissievergadering van morgen voor. Dan schud ik de hand van onze jarige burgervader en smul van zijn zelfgebakken taart. Op naar Lammenschanspark waar ik de transformatie aanschouw van een voormalig leegstaand kantoorpand (oude pand van Z&Z/PUR). De eigenaar heeft fors geïnvesteerd, een verfrissend concept geïntroduceerd en nieuwe functies toegevoegd waaraan de gemeente heeft meegewerkt.

Het heet “Frame offices”. Ik moet zeggen het is erg mooi geworden. En het concept werkt, met nieuwe bedrijvigheid en huurders. Complimenten met deze transformatie.
Terug op het stadhuis buig ik me over de eerste cijfers van de PRIL-rekening. En ik verzorg een deel van de leerkring voor nieuwe ambtenaren. Zij ontvangen namelijk een training in procedures, bestuur, politiek en interne besluitvormingsprocessen. Verder worstel ik me door stapels mails en mappen, het is erg druk. Aan het einde van de avond sluit ik me aan bij mijn jaar.

