Rondje logs rennen

De dag echt begonnen met de beheerraad van DSO, we kregen een vertrouwelijke presentatie over de Haven. Na afloop zag ik trouwens op de website van het Haagse AD ongeveer hetzelfde verhaal.

Ondanks het dualisme toch een gesprek met VVD-raadslid Alle Dorhout over allerlei economische aangelegenheden. Aansluitend een gesprek over onze internationale inwoners; er is al een tijdje een redelijk grote organisatie, geheten IWC in deze stad die activiteiten organiseert voor vrouwelijke expats en permanent-residents. Op deze wijze leveren ook zij een bijdrage aan het welkom-laten-voelen van de 26.000 Haagse expats. Net zoals bijvoorbeeld de virtuele expat-community.

Aan het einde van de middag nog een interview met RTV West en Den Haag FM over de Leisurenota. Het ANP en de Telegraaf schijnen het verhaal ook op te pikken.

En een rondje langs de verschillende weblog-velden gemaakt. Ik zag dat Machteld veel nieuwe foto’s heeft geplaatst en dat tot mijn schrik en zorg, Wil Vonk met Marnix (in haar hoofd) naar bed gaat .

Collega-VVD-der Anne Mulder besteed terecht aandacht aan zijn inspanningen en die van buurtbewoners zoals Piet Bierens om huisjesmelkers en onleefbaarheid in wijken zoals Regentes-Valkenbos aan te pakken. Toen we beiden raadslid waren, hebben wij vaak schriftelijk en mondeling aangedrongen op oplossingen voor deze problemen; budgetten verhoogd en voorstellen gedaan, ook richting de landelijke politiek. Ik mag nu dan geen raadslid meer zijn, maar Anne en ik blijven ons inzetten voor de leefbaarheid in die wijken.

Zaterdag nog een heisessie met de VVD en zondag mag ik het startschot lossen van de Royal Ten, een mooi sportevenement op het Malieveld. Het is dat ik het startschot moet lossen anders had ik zeker meegelopen .

8 gedachten over “Rondje logs rennen

  1. Wil Vonk

    Mijn man heeft wat uit te staan met al die kerels in de Raad en het College! 😉

  2. elisabeth

    Nu wil ik graag je reactie lezen over de overweldigende opkomst van de buurt in het Aloysiuscollege maar …..grote weblog stilte van onze wethouder! Ik had tenminste verwacht dat jij er een zin aan zou wijden, in de trant van: ik zal nu maar hard naar een alternatieve lokatie gaan zoeken, of zoiets.

  3. Pieter

    Beste Wil,

    Ik wens hem sterkte want de mannen zijn wel in de raad en het college in de meerderheid…

  4. Pieter

    Beste Elisabeth,

    Ik was er zelf niet donderdagavond maar ik hoorde dat de zaal uitpuilde. Sander heeft namens de VVD-fractie gezegd tegen Clingendael te zijn. Ik heb wel al meerdere keren hier iets geschreven over de ambassade. Bijvoorbeeld op 2 mei.
    http://dewethouder.web-log.nl/archief/02/05/2005
    Je mag er zelfs over stemmen hier.
    De raad is nu aan zet. Ik begrijp uit de krant dat in Wassenaar en in Den Haag ruime meerderheden tegen Clingendael zijn.
    Ik vermoed dat jij voor de hondenrenbaan bent. Of niet?

  5. Pieter

    Beste Ben,

    Dank voor het commentaar. Leuk om te lezen. Wellicht gaat de rest van de VVD nog eens volgen (ik hoop van wel).

  6. elisabeth Roussel

    Ja zo heb ik het inderdaad ingevuld, omdat jij niet de kazerne als een alternatief noemt, wat eigenlijk mijn voorkeur heeft

  7. Pieter

    dat dacht ik al, kazerne wordt niet als alternatief genoemd in de raadsmededeling. vandaar.

Reacties zijn gesloten.