Actualiteitsvragen

Een druk dagje met van alles en nog wat. In ieder geval een lange B&W-agenda dus we beginnen om 09.00 uur, een half uurtje eerder. Er is genoeg te bespreken, waaronder een overleg met de concerndirectie en een discussie over de structuurvisie. Daarna probeer ik zoveel mogelijk spoedklusjes af te handelen. Na een deels gezonde maaltijd van de Mac boven meerdere stukken, race ik naar de V&D waar centrummanagement voor ondernemers een activiteit op de bovenste etage heeft georganiseerd. Daar ben ik graag bij aanwezig, vertel over het Programma Binnenstad en ga ik in op enkele vragen. Ik kan niet al te lang blijven in verband met de start van de raadsvergadering om acht uur.
Op de agenda staan voor voor mij: een tweetal actualiteitsvragen van Janine Clement van de ChristenUnie en het raadsvoorstel inzake verkoop van Nieuweroord, dat wordt aanvaard. Verder lees ik tot mijn tevredenheid de uitspraak van het gerechtshof over een binnenstedelijk vastgoedcomplex en ik lees dat de concept-verdeelsleutel ISV3 ten gunste van Leiden iets is aangepast. We worden gekort maar wel ietsjes minder dan eerder gedacht. De korting op de ISV-budgetten blijft een schande.